جمع آوری اطلاعات برای اهداف تعمیر و نگهداری جاده

۱۷۸ بازديد
جمع آوری اطلاعات برای اهداف تعمیر و نگهداری جاده فناوری 5G همچنین از منظر نگهداری جاده امکانات جدیدی را باز می کند. این فناوری جدید روشی بسیار کارآمد برای جمع آوری اطلاعات در مورد وضعیت جاده ها ارائه می دهد. از این داده ها می توان برای هشدار دادن به ارائه دهندگان نگهداری جاده به طیف وسیعی از مواردی که توجه آنها را می طلبد ، مانند ساخت برف ، حفره ها یا درختان افتاده استفاده کرد.

"پیمانکاران تعمیر و نگهداری جاده ها در حال حاضر وظیفه جمع آوری این اطلاعات را خودشان بر عهده دارند و بنابراین باید برای بازرسی جاده ها به اطراف بگردند. این کار بسیار پر زحمت است. اگر

نظارت می تواند برای همه کاربران جاده تدارک دیده شود ، پیمانکاران تعمیر و نگهداری جاده می توانند بطور قابل توجهی کارآمدتر کار کنند و همچنین هزینه های آنها را کاهش دهند. "

دسترسی به داده های جامع و قابل اعتماد به پیمانکاران تعمیر و نگهداری جاده ها این امکان را می دهد تا سریع ترین شغل ها را در اولویت قرار دهند. مسائل می توانند در مراحل اولیه شناسایی شوند و سریعتر حل شوند. تعمیر و نگهداری کارآمدتر می تواند کل شبکه راه را بهبود بخشد و بنابراین ایمنی جاده ها را افزایش دهد.

اتومبیل های خودران قلمرو خود را گسترش می دهند

فناوری 5G به رانندگان انسانی در پشت فرمان کمک می کند ، اما تأثیر آن بر روی اتومبیل های رانندگی حتی انقلابی تر می تواند باشد. از داده های زمان واقعی می توان برای کنترل بهتر اتومبیل های رانندگی و تغییر رفتار آنها بر اساس مشاهدات استفاده کرد. اتومبیل خودران VTT مارتیت در قبال مثال ، شناسایی شرایط یخی و موانع موجود در جاده ، قبلاً این امکانات را به هم ریخته است.

اطلاعات دقیق می توانند در شرایط چالش برانگیز حیاتی باشند و حتی کاربردهای بالقوه خودروهای خودران را نیز گسترش دهند. اتومبیل های خودران در حال حاضر بیشتر در مناطقی استفاده می شوند که شرایط جوی مشکلی نداشته باشد. در آینده نیازی به این نیست.

"کنترل اتومبیل های رانندگی در آب و هوای فنلاند نیاز به اطلاعات دقیق در مورد شرایط جاده تقریبا در زمان واقعی دارد . این فن آوری جدید امکان جمع آوری داده ها از مناطقی فراتر از سنسورهای اتومبیل را ممکن می سازد. این نوع خدمات برای خود رانندگی در آینده بسیار مهم است. ماشین ها."

به سمت بازارهای جهانی

خدمات توسعه یافته در دوره 5G-Safe در محیط های زندگی واقعی ، از جمله در مسیر تست وسایل نقلیه زمستانی موسسه هواشناسی فنلاند در Sodankylä ، لاپلند به صورت آزمایشی انجام شده است. قدم بعدی تجاری سازی نتایج است.

Ojanperä می گوید: "شرکای تحقیقاتی ما Destia ، موسسه هواشناسی فنلاند و Unikie نمونه های خوبی از سازمان هایی هستند که از نوآوری های فناوری بهره برده اند. شرکای ما از قبل شروع به تجارت این خدمات کرده اند." "با این حال ، تجاری سازی گسترده تر باید منتظر بماند تا شبکه 5G از بین برود. این واقعیت که قبلاً برنامه هایی وجود دارد و تقاضا برای شبکه 5G برای تولید کنندگان و اپراتورهای دستگاه شبکه مفید است."

VTT در حال حاضر در حال برنامه ریزی یک پروژه پیگیری است که شامل توسعه بیشتر راه حل های وسیله نقلیه بر اساس فناوری 5G است. "این پروژه جدید شامل شرکای دیگری در سایر نقاط اروپا نیز خواهد بود. به وضوح علاقه زیادی به راه حل ها و خدماتی که باعث افزایش ایمنی جاده ها در بازار جهانی هستند نیز وجود دارد."
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.